Lom nástupiště a štěrk

Po diskuzi s kolegy na modelářském fóru jsem umístil šachty pro skupinové odjezdové návěstidla.

Další etapou v budování stanice Lom bylo vytvoření nástupišť. Ty jsem zakoupil od firmy JMdetail a to jsem nalepil dle rad zkušnějších cituji email od Milana Černohorského:

V Hukovicích jsem to teď měřil - je cca 10,5 mm od vnější hrany kolejnice, na zastávce Hradec taky měřeno - to mám cca 11,0 mm. Podle NEM 102 od osy koleje 21 mm tedy cca 12 mm od vnější hrany - myslím, že je to zbytečně moc. Zatím jsem neobjevil vozidlo které by při mojich rozměrech mělo problém.

Já jsem hrany lepil tak, že jsem vedle pražcového roštu položil ocelový hranolek 6*6mm a k němu dorážel hrany. Původně jsem měl místo kovového hranolku dřevěný, ale k němu se měly hrany díky lepidlu ze spodu snahu přilepit, takže jsem musel hranolek vytahovat, utírat a znovu vkládat neboť jsem si s hranama pohnul. Díky tomu mám tu hranu tak 11-11,5 mm od hrany kolejnice.

 

Po zaschnutí hran jsem vyplnil prostor mezi pražcovým roštem a hranama nástupiště styrodurem nařezaným na 2mm tlusté pásky. Hranu směrem k nástupišti jsem natřel hnědou barvou aby mě nesvítil styrodur když by jej nezakryl štěrk. Styrodur jsem lepil duvilaxem. Původně jsem chtěl hrany natřít ředěnou šedou barvou, ale v zápalu práce jsem na to zapomněl a musel jsem je natírat později a už se mě to nedělalo tak jednoduše. 

Po nalepení základu pro nástupiště jsem prostor vyplnil štěrkem a zakapal štěrk duvilaxem. Postup štěrkování jsem popsal v samostatném článku ZDE.

Následovalo nalepení další vrstvy styroduru tentokráte silnějšího cca 6 mm.

Myslel jsem si, že nástupiště "seříznu" do tvaru jaký má být patřičně natvarovaným drátem v páječce, ale to se podařilo jen částečně, takže jsem musel nástupiště vyhladit smirkem a propaly tmelit. 

Hrany jsem chránil maskovací páskou a tmelil tmelem na sádrokarton. Když se mě dostal tmel do kolejí tak jsem jej nechal zaschnout a pak jemným šroubovákem nahrubo odšprtl a tvrdým štětcem vyšmydlil pryč.

Po vyschnutí tmelu jsem nástupiště přesmirkoval a natřel hnědou barvou. Do toho jsem postupně štěrkoval další části kolejí.

Před natíráním hnědou barvou jsem ještě hrany napustil ředěnou šedou barvou.

Takhle to vypadá v řezu, tak doufám že mě tama projede vše neboť nemám bohatý lokomotivní ani vozový park takže to nemám jak zkoušet. Nakonec styrodur je poddajný, takže by se nástupiště dalo protlačit když by došlo na nejhorší. Hrany ve spojích jsem zpevnil dvousložkovým tmelem, vysmirkoval a natřel na hnědo. Tady je to jakési ošizené se dívám.

Nastalo pak zasypání nástupišť a prostoru kolejnic druhou vrstvou štěrku a hlíny a prostříkání ředěným sportakrylem.

Při štěrkování jsem vytvořil i panelovou plochu s domkem kde by mohly mít lidé něco uskladněné. Plocha by měla sloužit jako nakládka pro dřevo kolem lomu a eventuelní plocha na složení nějakého materiálu pro lom.

Došlo i na zkoušení budov které staví děti kolegy v rámci modelářského tréningu.

Nakonec ještě fotky s vagonky pod násypkami lomu které mladý modelář stavěl.

Tím pro dnešek končíme. Cipísek.