AERO 150

Ahoj kolegové,

na světě je nová rezinová stavebnice vozidla Aero 150. Vozidlo je původní předválečná československá  konstrukce o užitečné nosnosti 1,5 tuny. Tento užitkový automobil s pohonem zadních kol byl poháněný čtyřdobým zážehovým řadovým čtyřválcem s rozvodem OHV. Existoval ve verzi valník, skříňová nástavba, hasičský speciál a další.

První vyrobená verze modelu je valník, v budoucnu bude následovat skříňová nástavba

Pro modeláře, kteří se věnují třetí a čtvrté epoše se tento vůz bude hodit. 

Ke stavbě vlastní stavebnice. Začínáme rámem vozidla, která vystříháme z rámečku a začistíme přetoky.

 Je potřeba provrtat přední nápravu pro nasunutí osky, vrtám vhodným vrtákem dle průměru použité kulatiny.

Dále vystřihneme  začistíme výztuhu rámu nad zadní nápravou, má ve středu otvor, stejně jako v rámu vozidla, tyto je potřeba provrtat vrtákem o něco větším, než je čep nalitý na diferenciálu. Tímto čepem je ustaven diferenciál zadní nápravy do rámu

 Dále je potřeba kalibrovat otvor v diferenciálu pro osku zadních kol, po kalibraci s pomocí vrtáku a zámku v rámu sesadím výztuhu rámu diferenciál a rám a slepím

Drážka v rámu vedle diferenciálu je pro vedení výfuku

 Pro osazení předních světel do blatníků je nutné provrtat otvory vrtákem průměr 0,5 mm. Nálitek na parabole má průměr zhruba 0,4 mm